30 d’abril del 2010

PUNTAL D EL'ALJUB (944 m.)

• CIM: Puntal d'Aljub (944 m.)
    COMARCA: La Plana Baixa
    HORARI: 2h 45 min.
    ITINERARI: 10,800 Km.
    DIFICULTAT: mitja

NOTA PRELIMINAR'
    Ruta que transcorre pel cor Del Parc de la Serra d’Espadan.
    El Parc Natural de la Serra de Espadán es troba localitzat al sud de la Província de Castelló, en les últimes estribacions del Sistema Ibèric, sent un dels espais naturals millor conservats de tota la Comunitat Valenciana. La Serra de Espadán és un gran massís muntanyenc amb innombrables fonts, frescos barrancs i frondosos boscos de sureres. Localitzada entre les comarques de l'Alt Mijares, Alt Palancia i la Plana Baixa, discorre entre les conques dels rius Mijares i Palancia.

ACCES PER CARRETERA
    Des de Castelló de la Plana per la CV-10 en direcció a Betxí desviant-nos en direcció a Artana per la CS-232. Creuar Artana i seguir fins a Eslida. Des de València per la A-7 o I-15 /direcció Barcelona), sortint per Vall d?Uixó N-225 Nules i continuar per la 340 adreça Barcelona incorporant-nos posteriorment a la CV-10 adreça Borriol fins a Artana prenent la CV-223 per a després de creuar la localitat seguir fins a Eslida.
    Rutómetre.

0h.:00 min.: Eslida. Iniciem la ruta en el cementiri seguint les marques del GR-35 durant 1,5 Km., per una pista cimentada Senyalització de Fuentes Figuera, Fonillet i Escalote moment en el qual aquí deixem la pista per a seguir pel barranc.
  • 0h 26 min.: Barranc de Olet per un camí de ferradura amb les marques del GR, fins al Serral d'Escombres
    1h:06 min. (3 Km.): Coll d’en Barres (750 m.) Des del serral abandonem el GR seguint cap a l'esquerra per una senda (sense marcar) fins a una bifurcació que seguirem la de l'esquerra que va vorejant el barranc cap a les antenes de Aljub.
    1h:55 min. (5,4 Km.): L’Alt de Aljub (948 m.) El descens ho realitzarem pel mateix itinerari de l'ascensió en aproximadament 50 minuts.

Nota: Una vegada en el Coll d’en Barres podem completar l'excursió amb ascensions al Bellota (959 m.) i Penyes Blanques (975 m.)

ÉPOCA RECOMENABLEPrimavera i tardor.

Motxilla,crema solar (estiu) gorra o barret. A l'hivern cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

DIRECTORI DE SERVEISAjuntament d’Eslida

TRANSPORT PÚBLIC
    Autobusos:
    La Hispano del Cid. Castelló - Eslida: a les 13:00 i 17:30 (Els dissabtes només autobús al matí) Eslida - Castelló: 7:00 i 15:00 h.
    Ferrocarril: RENFE: Estación de Nules a 15 Km. Y Castellón a 36 KM.