5 de maig del 2010

ALTO DE LAS BARRACAS O EL CALDERON (1.837 m.)

• CIM: Alto de las Barracas o El Calderón (1.837 m)
    COMARCA: Rincón de Ademuz
    HORARI: 3h 50 min.: (2 h 40 min + 1h 10 min.)
    DIFICULTAT: mitjana

NOTA PRELIMINAR
    Rincón d'Ademús és una comarca de la província de València (Espanya), situada en Comunitat Valenciana. El seu capital, com centre administratiu, és el municipi d'Ademús, que es troba situat entre la província aragonesa de Terol (de nord-oest a sud-est) i la castellano- manchega de Cuenca (oest a sud).
    L’objectiu el Calderón o Alto de las Barracas amb 1.837 metres es el sostre de la Comunitat valenciana tot i que la desconeixença fa que sigui’m molt els que donen aquest regnat al Penyagolosa (1.814 m.)

ACCES PER CARRETERA
    Se accede desde Valencia por la Carretera comarcal 6611 y 6609 de Aras de Alpuente a Losilla. Desde Ademuz por la Carretera comarcal 6611, desde Camarena de la Sierra por pista forestal.

00h 00min.:
    La Pobla de San Miguel (1.000 m.) Ermita de la Concepció. Senyalització PR. L’itinerari comença pels camps de cultiu per arribar a una font i un safareig. Continuaren les senyals fins unes runes amb direcció al barranc del Chorro.
    00h 15 min.:Font Javandal.
    00 h 22 min.: Trobarem una pista que seguirem per la nostra esquerra prop d’un dipòsit d’aigua. La pista va fem corbes. Que a, uns trams podrien retallar. El barrancs sempre a la nostra esquerra
    00h 30 min.: Desviament fins el Mirador. Seguint la pista que deixarem amb uns 4 minuts per un desviament a l’esquerra seguint un sender. Passats uns 5 o 6 minuts tornarem a trobar la pista que creuarem arriba’n en poc mes de un minut a la font de Las Blancas.
    01 h. 10 min.: Las Blancas (1.528 m.): Un cop a la font sortirem amb un sender pla a la mateixa alçada que la font amb direcció a una pista que seguirem per l’esquerra, Passat aproximadament un quart d’hora tindrem que seguir per una pista mes estreta que apareix a la nostra esquerra. Que ens portarà a na petita vall davant nostre El Calderón i el Gavilán.
    Seguirem les senyals tant de pintura com de fites de pedra per la vessant amb suau desnivell.
    01h. 55 min.: Font i abeurador. Seguiren la llera del riu amunt. A uns 150 metres la senyalització del PR amb ascensió fins el coll.
    02h 20 min.: Collado Buey (1.715 m.). Refugi. Des de el coll el cim queda situat al nord-oest, fàcil d’identificar
    02h 40 min.: Cim del Calderón o Alto de las Barracas.
    El descens per mateix camí. També es por baixar per l’altre vèrtex fen el cim del Gavilán (1.747 m.)

INFORMACIÓ PRÀCTICACartografia Puebla de San Miguel Full del SGE 613-III

ÉPOCA RECOMENDABLE
    Tot l’any

Tot depèn de l’època de l’any. Fora de l’hivern, que podem trobar neu i tenim que anar preparats la resta de l’any Motxilla sabates de senderisme, cal dur aigua, maquina de fotografies, prismàtics.