5 de juliol del 2010

PUIG DE SANT MIQUEL (385,3 m.) Per Girona

• CIM: Puig de Sant Daniel (385,3 m.)
    COMARCA: Gironès
    DITANCIA: 4,360 km.
    HORARI: 1h 49 min. ( 1 h 04 min. + 45 min.)
    DIFICULTAT: fàcilNOTA PRELIMINARCim situat a la Vall de Sant Daniel, a la qual s'accedeix pel carrer de Girona del mateix nom, és una zona vegetal de gran relleu que ha estat cantada pels poetes i dibuixada pels pintors. A la vall, es troba el Monestir de sant Daniel, amb l'església dels segles XI i XII i claustre del XIII.
    Amb aquest punt al que poden accedir caminant des de lla Catedral o amb el Bus Urbà L11
    La font del Ferro a poc més d'un quart d'hora de l'inici de l'itinerari raja aigua lleugerament carbònica, amb gust a ferro i força mineralitzada. Per veure s te que premé un boto que la fa rajar una estona. L'espai es completa amb taules i barbacoes.

ACCES PER CARRETERA
    Des de la capital Girona seguir el carrer de Sant Daniel que finalitza al mateix Monestir on s'inici la ruta

0,000 Km. – 00 h 00 min.: Monestir de Sant Daniel (Parada Bus L 11)
    0,598 Km. - 00 h.27 min. : Cruïlla. Seguir a la dreta seguint amb paral·lel al cementiri
    1,150 Km. - 00 h 13 min.: Cruïlla. Seguir pel camí de terra d'enfront, deixant a l'esquerra una pista que porta a la Font del Ferr. Seguint amunt trobarem un altre cruïlla a l'esquerra que indica “Antiga Terrera” que deixarem per seguir per la pista de la dreta.
    1,620 Km. - 00h 20 min.: Cruïlla. Seguir la pista de l'esquerra que als pocs metres fa un revolt de més de 180º.
    1,640 Km. - 00h 20 min.: Cruïlla. Seguir per l'esquerra deixant un carenat a la nostra dreta.
    1,790 Km. - 00h 23 min.: Pista cimentada que deixem per seguir per la de la dreta.
    1,990 km. - 00 h 25 min.: La pista passa per sota d'un aqüeducte de la Carretera NII. Podem veure pintat al ciment: “Monument al ciment”.
    2,400 km. - 00h 31 min.: Cruïlla. Seguir recte.
    2,790 km. - 00h 36 min.: Corriol a la dreta que seguirem “Camí del Romaní” nom que respon a la quantitat d'aquesta planta aromàtica que voreja a dreta i esquerra el corriol.
    2,900 Km. - 00h 38 min.: Retroben la pista per la dreta. Amb aquest punt es possible retallar l'itinerari per un corriol que surt enfront tot i que esta amb molts trams malmès per les bicicletes i motocicletes de muntanya.
    3,140 km.: Cruïlla. Seguir el corriol que surt a l'esquerra.
    3,290 km. - 00h 45 min.: Cruïlla. Seguir per la de la dreta.
    3,310 km. - 00h 45 min.: Cruïlla amb pal indicador. Seguir a la dreta paral·lels a la pared de les runes de una masia. Amb quest punt s'uneix l'ascensió per el que decidiren seguir el corriol malmès per motos i bicicletes.
    3,380 km. - 00h 51 min.: Cruïlla. Seguir per la dreta.
    3,700 km. - 00h 51 min.: Cruïlla. Seguir amunt deixant a l'esquerra un pal indicador de la Font Martina. Novament trobem aprov una cruïlla, Seguir recte per la de la dreta.
    4,360 km. - 01 h 04 min.: Arribem al cim després de passar un pícnic (nomes taules) que deixarem a la dreta. Castell amb runes.
    El descens el farem pel mateix itinerari de l'ascensió.ÉPOCA RECOMENDABLEEs pot fer tot l'any.PUNT D'INTERÈS
    Monestir de Sant Daniel
    Monestir de monges benedictines, que data del segle XI, el qual encara conserva
    restes notables d'arquitectura medieval, com ara l'església romànica, Disposa d'hostatgeria.
    Video del MonestirFont del FerróLa font del Ferro conserva encara tota l'estructura de la primera font d'aigua ferruginosa a peu de l'antic llit del torrent Estela.
    La situació de la font va obligar a desviar el torrent i ara passa per sota del pontet d'accés al recinte.
    La font actual és del 1980 i un interruptor elèctric fa bombar aigua d'un pou de l'antiga fàbrica Saguer, que havia comercialitzat l'aigua carbònica i, la seva construcció, havia fet desaparèixer una altra font d'aigües ferruginoses: la font d'en Miralles.
    L'espai és freqüentat els caps de setmana per fer-hi nombrosos àpats. L'aigua és lleugerament carbònica amb un gust fort de ferro.

• EQUIPAMENT
    Motxilla,crema solar (estiu) gorra o barret. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.DIRECTORI DE SERVEISAjuntament de Girona