8 d’agost del 2012

PENYA DEL LLAMP (248 m.) i PUIG DE SANT ANTONI (209)

CIM: Penya del Llamp (248 m.)
COMARCA: El Garraf
HORARI: 3h 36 min. (2h 33 min. + 1h 3 min.)
DISTANCIA: 15,139 km.
DESNIVELL: 330 m. (acumulat)
CARTOGRAFIA: Massís de Garraf (Ed. Alpina) Escala 1:25.000

NOTA PRELIMINAR
Hom comunica que, degut a que cada dia hi ha més gent moltonejada, més lletrats aprofitats i les lleis interpretades com penells, per seguir aquesta ressenya és obligatori dur un mòbil, saber-lo fer anar i saber trucar al telèfon d’emergències 112. També és obligatori dur un mapa que sigui de la regió i una brúixola que sigui per orientar-se a la muntanya. És indispensable saber interpretar i fer anar aquests aparells, al igual que s’ha d’entendre i conèixer les tècniques d’anar per la muntanya. Aquesta ressenya no té pas manteniment.

El itinerari transcorre pel Massis i Parc Natural del Garraf amb molt bones vistes al mar

Des de Barcelona por la C32 (Autopista) i C31 (Tarragona-Barcelona per la costa), fins la població de Garraf.

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Ferrocarril: RENFE estacions de Garraf i Sitges. Línia de Rodalies C2.

El recorregut des de Garraf fins la Penya del Llamp així com el descens fins Sitges, ressegueix amb el seu traçat el GR92.

0,000 km.- 0h 00min.: GARRAF (20 m).- Pont de la carretera C-246 sobre el Torrent de Garraf. El nucli de la població de Garraf i la seva estació de tren són molt propers. Es continua per la carretera en direcció a Sitges, sud.
0,100 Km.- 0h,02 min.: Bifurcació.- Es deixa la carretera i s'agafa a la dreta l'avinguda del Castell de Garraf, que entra en una urbanització. Es passa la plaça de Garraf Parc i es continuem la mateixa avinguda fins que s'acaba l'asfalt.
0,330 km.-0h 05 min.: Final del carrer.- Es pren un camí carreter a l'esquerra, en forta pujada, que passa sota el pont de l'autopista.
0,911 km – 0h 14 min.: EL CASTELLET.- Es passa per l'esquerra de les seves runes. El camí carreter es converteix en camí de ferradura i entra en el Parc Natural del Garraf. Dins d'aquest Parc, el GR 92 també es denomina "Camí de les Costes". El camí que es va seguint, en direcció a Can Lluçà, és molt ben traçat i molt ben construït, amb parets de pedra seca que li donen solidesa. Es deixen alguns trencalls menors a ambdós costats.
3,157 km – 0h 49 min.: CAN LLUÇÀ.- La masia i la seva pista d'accés es deixen a la dreta. Es va a l'esquerra, en dos minuts s'arriba a un coll. Dins el paisatge dur del Garraf han aparegut uns fèrtils camps de conreu. Contrasta aquest paisatge amb el de la pujada des de Garraf fins aquest punt.
4,040 km. - 0 h 59 min.: CAMPDÀSENS.- Es deixen les cases a la dreta i es continua per la mateixa pista al recte, tot deixant una altra pista a l'esquerra.
4,261 km. - 1 h 02 min.: CASA NOVA.- És una masia que es deixa a la dreta.
4,682 km. - 1h 09 min.: CAN ROBERT.- Una altra masia queda a l'esquerra.
5,116 km.- 1h 14 min.: CA L'AMELL.- Masia amb torre de defensa i una bassa. Al cap de dos minuts es troba una cadena a l'esquerra, se segueix per la pista, primer de terra i després asfaltada. A les envistes de les instal·lacions de Vallcarca, s'inicia el descens cap a elles.
6,902 km. -1h 35 min.: Autopista A-16.- Es creua per un túnel.
7,022 km. - 1h 37 min.: Bifurcació.- Es troba una gran pista que a la dreta porta a una pedrera. Es va per ella a l'esquerra cap a Vallcarca
7,492 km. - 1h 44 min.: Autopista A-16.- Es passa per sota de l'autopista per mitjà del viaducte de Vallcarca.
8,219 km. - 1h 52 min.: Fabrica de ciment.- Es deixa a l'esquerra, juntament amb la carretera asfaltada, i es va amunt per una pista cap a la dreta (oest).
8,633 km. - 1h 58 min.: Antics habitatges de Vallcarca.- A l'alçada de les cases es gira a l'esquerra (sud) i es passa pel seu davant, en direcció al mar. Dos minuts mes tard, la pista es converteix en un corriol que comença a pujar al costat de dos dipòsits antics d'aigua que serveixen de referència. Desprès de passar un petit mur de ciment el camí puja fort fent ziga-zagues
9,905 km. - 2h 18 min.:  ERMITA DE LA TRINITAT (175 m).- A l'esquerra hi ha un mirador des del qual es veu el mar entre els pins. És un lloc molt en sintonia amb l'esperit del GR 92 Mediterrani. Es pugen les escales a la dreta per anar al darrera de l'ermita. Per continuar el GR es va al recte en direcció nord-oest, d'esquena al mar, tot deixant l'ermita i les cases a l'esquerra. Un minut més tard es troba la pista asfaltada que puja de la carretera C-246, que se segueix cap a la dreta de pujada.
10,105 km. - 2h 23 min.: Final de la pujada.- Una tanca on hi ha una antena de telèfon marca el final de la pista. Cal seguir recte per un camí que entra en un bosc, tot caminant sempre prop de la frondosa carena.
10,812 km. - 2h 33 km. : PENYA DEL LLAMP. (248 m.)- Hi ha l'estructura d'una creu de ferro, es va planejant.
11,092 km. - 2h 41 min.: Bifurcació.- Al peu del puig de Sant Isidre. Se segueix per l'esquerra de l'esmentat puig cap a Sitges per la Urbanització Llevantina; es baixa primer suau i després una mica més fort. De seguir recte es podria anar a Sitges pel Puig d'en Boronet (Creu de Sant Isidre) o pel camí de les Basses.
11,640 km. - 2h 48 min.: Collet.- Entre el puig de Sant Isidre i el puig de Sant Antoni. Se segueix en direcció sud-oest sempre a prop de la carena. Es va ampliant la vista sobre Sitges i la costa en direcció sud.
11,861 km. - 2h 51 min.: PUIG DE SANT ANTONI (209 m).- Es comença a davallar.
12,201 km.-2h 56 min.: Dipòsit d'aigua.- Queda a la dreta, se segueix baixant per les restes d'una antiga conducció d'aigua en desús.
12,631 km. - 3h 01 min.: Mirador de la Urbanització Llevantina.- Es continua davallant per l'avinguda de la Trinitat, asfaltada i amb molt bones vistes
13,349 km. - 3h 10 min.: Escales.- Surten a la dreta del carrer, en el primer revolt molt pronunciat a l'esquerra.
13,477 km. - 3h 12 min. : Fi de les escales.- Són 170 graons; se segueix el carrer Roc Florit per l'esquerra. Aviat es pren el carrer Corral d'en Falç a la dreta, es deixa un carrer a la dreta i es tomba a l'esquerra deixant a la dreta l'avinguda Quint Mar.
13,855 km. - 3h 17 min.: Plaça rodona.- Se segueix a la dreta per l'avinguda de les Corts d'Aragó.
14,005 km. - 3h 19 min.: Carretera C-246 (Barcelona-Valls).- Cal creuar-la amb compte i seguir recte en direcció a urbanització Aiguadeix.
14,155 km. - 3h 22 min.: Ferrocarril (Barcelona - Sant Vicenç de Calders).- Es creua per sobre per un pont i s'entra a la Urbanització d' Aiguadolç, al davant hi ha l'Hotel Gran Sitges; se segueix a la dreta en direcció al centre de la població de Sitges pel carrer Emerencià Roig i Raventós.
14,400 km. - 3h 26 min.: Cementiri Municipal.- Queda a l'esquerra. Es continua per l'avinguda Balmins.
14,739 km. - 3h 30min.: PLATJA DE SANT SEBASTIÀ.- Està pràcticament dins la vila, es continua pel carrer Fonollar i el Racó de la Calma. En aquest punt està previst que comenci el GR5.
15,139 km. - 3h 36 min.: SITGES (10 m).- Baluard de Sitges. Plaça de l'Església Parroquial, construïda sobre un esperó rocós. Al davant es veu tot el passeig de la Ribera i Marítim; es baixa per les escales de la Punta i se segueix tot el passeig fins al seu final. Es deixa a la dreta un monument a El Greco. A l'esquerra es van succeint platges que a l'estiu són molt concorregudes i a l'hivern molt tranquil·les. Convé girar-se d'en tant en tant per veure com Sitges es va allunyant.

El clima és mediterrani i força humit. A l’estiu s’hi poden desenvolupar tempestes i tronades. Al hivern no hi sol nevar mai. La vegetació, és de caire mediterrani, destacant per el seu valor el Margalló, especie protegida.

PREDICCIÓ SERVEI METEOROLÓGIC DE CATALUNYA A VUIT DIES
Garraf - Sitges

La excursió no presenta cap dificultat, es pot fer amb calçat tou. Motxilla, gorra, ulleres, roba d’abric al hivern i protectora del vent. Amb dies de molta calor molt important la crema solar protectora. També es recomanable dur una màquina de retratar i un llarga-vistes. No trobarem aigua pel camí,