8 d’abril del 2013

TOSSA D'ALP (2.536,4 M.) o PEDRÓ DELS QUATRE BATLLES

CIM: Tossa d’Alp o Pedró dels Quatre Batlles (2.536,4 m.)
COMARCA: Berguedà i Cerdanya
DESNIVELL: 426,4
HORARI: 2h 35min. (1h30 + 1h 05min.)
CARTOGRAFÍA: Moixaró – La Tosa

La Tossa d’Alp o Pedro dels Quatre Batlles, entre els muntanyencs i sobre tots esquiador es coneix com La Tossa, te al seu cim a 2.536,4 m. que es la divisòria de les comarques de la Cerdanya i Berguedà, que apleguen els municipis de Alp, Urús, Das i Bagà, es des de aquesta darrera població del Berguedà on s’inicia aquest itinerari
La Tossa es a l’hora el punt culminat de dos estacions d’esquí, la Masella, a la seva cara
Nord i la Molina, a la Est.

ACCES PER CARRETERA
Des de Barcelona sortida per la Diagonal Sud per seguir per la A2 direcció Martorell fins el trencall a Abrera que porta a Manresa (C-55). A l'entrada a Manresa seguir direcció Berga per la C-16C que est transforma en la C-16 que cal seguir fins a Bagà població des de la que seguirem la BV-4024 fins a Coll de Pal.
Un avia ràpida es la sortida de Barcelona pels túnels de Vallvidrera per empalma a Manresa amb la C.16.
Des del Sud per la Autopista (AP-7) Sortida a Martorell per seguir la A2 per seguir el mateix itinerari que des de Barcelona, o la N340 que es seguirà fins la sortida a Molins de Rei per continuar per la AP-2 i seguir el mateix itinerari que venim per la AP-7 o des de Barcelona.

TRANSPORT PÚBLIC
Autobús
Alsa. .Fins Bagà
Des de Bagà segui en Taxi

Taxis
Rosell: Tel. 608 033 141. Marceló: Tel. 608 590 350

Itinerari sense problemes que transcorre per prats alpins i pedregosos.
0h 00min. Coll de Pal (2.110 m.): L'ascensió s'inicia seguint el GR-150-1 per un tram herbós (prat alpí amb fites de pedra i pintura) que ´mes amunt es combina en trams de pedregosos.
0h 20 min. Coma Floriu (2.190 m.): Un bon mirador on a l'esquerra surt un camí que baixa en direcció al refugi del Rebost . El camí segueix pedregós per tornar més endavant al prat alpí.
0h 50min. Rasos de Comabella (2.373 m.): L'itinerari fa un descens. Devant es mostra ja el refugi de la Tossa d'Alp al que accediren per la carena, sense pèrdua
1h 30 min. Tossa d’Alp o Pedró del Quatre Batlles (2.531 m.). Cim
El descens pel mateix itinerari de l'ascensió

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L'ASCENSIÓ.
La millor temporada per l'ascensió son a finals de primavera, estiu i primers mesos de la tardor. Per la resta es molt possible trobar neu especialment a l'hivern que obliga a d'utilització d'equí o raquetes.

PUNTS D'INTERÉS.
La Població de Bagà i Gréixer, sota mateix de le sPenyes Altes del Moixeró

CLIMA I VEGETACIÓ.
La vegetació a l'itinerari es de prat alpí i el clima propi de l'alta muntanya

Motxilla, gorra o barret, ulleres, i roba d'abric, especialment roba de defensa contra el vent. L'excursió es pot fer-la amb calcat tou. Es recomana dur aigua, màquina de retratar i llargavistes.