18 de juliol del 2013

TURÓ DEL CARMEL (265,6 m.) Turó d'en Mora o Montaña Pelada

Vistes de 360º sobre Barcelona

CIM: Turó del Carmel (Turó d'en Mora o Muntanya Pelada), 265,6 m.
COMARCA: Barcelonès
RECORREGUT:
DESNIVELL: 66,4m.
HORARI: 14 min. (8 min. + 6 min.) baixant pel camí de pujada
CARTOGRAFIA: Mapa de Barcelona

El Turó del Carmel o Turó d'en Móra, conegut popularment com La Muntanya Pelada, és una muntanya de 266 metres del municipi de Barcelona a la comarca del Barcelonès. Antigament se'l coneixia com a turó d'en Móra, referint-se a Can Mora, que es trobava on avui dia hi ha el barri del Coll.
El nom actual del turó prové del nom del santuari ubicat al vessant Oriental, construït a mitjans del segle XIX. El 1.875 es començaren a construir les primeres torretes al turó, i amb el pas del temps originaren el barri del Carmel. Actualment només la zona més alta del turó no està urbanitzada, i és on s'hi troba el Parc Güell, el Parc del Carmel i els Jardins de Juan Ponce. Des de el cim tenim una vista de 360º de la Ciutat de Barcelona.

ACCÈS AMB TRANSPORT PÚBLIC:
A la plaça Santllehy seguiren el carrer Ramiro de Maeztu que més amunt es denomina carretera del Carmel fins el Coll davant del Restaurant Mesón las Delicias
Autobús: 24, 28,119, 92 fins el Coll. Per iniciar l'ascensió baixarem en direcció a Collserola, uns metres fins el número 57-59 del carrer del Santuari, al costat d'un CEIP. i devant del Restaurant Everest.

RECORREGUT:
00h 00min. Carrer del Santuari davant dels nº 57.59 (Restaurant Everest) seguint el carrer de Les Coves d'en Cimany, en-cimentat i amb forta pendent fins trobar una cruïlla.
00h 02 min.: Cruïlla seguir el camí de terra que neix a l'esquerra de l'ascensió.. Pocs metres més amunt primeres vistes de la Ciutat.
00h 04 min.: A la dreta del camí surt un corriol que s'enfila amb direcció al cim i que seguirem
00h 05 min.: Bifurcació del camí seguirem el de la dreta. Aviat passarem pel darrer arbre de la ruta d'ascensió triada.
00h 08 min.: Cim del Turó del Carmel (265,6 m.). Vista de Barcelona (360º)
Descens pel mateix itinerari de l'ascensió o seguint un corriol a l'esquerra del de pujada que poden seguir passant pel costat de dos ermites i un mur de pedra sempre en tendència de seguir els corriols que surten a la nostra dreta. Per aquesta ruta el descens es un xic mes llarg afeixi al descens uns 4 o 5 minuts més. Aquest camí ens deixarà al mateix coll davant del restaurant Meson de las Delicias.
Tambe es pot baixar per la dreta del cim miran al mar per un corriol fins la Plaça Virolai en uns 5 minuts.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIÓ:
Tot l'any sense excepcions.

PUNT D'INTERÈS:
La proximitat del Parc Güell i sobre tot les vistes des de el cim

Clima mediterrani humit amb hiverns suaus i estius amb màxima de 25º de mitjana. La vegetació amb la ruta es escassa tot i que depenent de la ruta de descens poden gaudir d'un ampli va de matoll baix molt florit a la primavera, figues de moro, ginesta, ...

EQUIPAMENT:
L' excursió no presenta cap dificultat, tot i això cal dur motxilla, gorra o barret, ulleres, crema. Calçat tou. La durada de la ruta i la proximitat de serveis facilità l'equipatge. L'ascensió es pot fer sense estris.