28 de maig del 2015

TURÓ D'EN GRAS (286,0 m.) pel Coll de la Ventosa

Aquest vextex geodesic esta situa uns metres mes baig que el cim emboscat
CIM: Turó d'en Gras (286,0 m.) des del Coll de la Ventosa
COMARCA: Barcelonès i Vallès Occidental
DESNIVELL: 40,8
HORARI: 32 min. (16 min. + 16 min.)
CARTOGRAFIA: Collcerola. 1:20.000 (Ed. Alpina)

El Turó d'en Gras és una muntanya de 286 metres que es troba entre els municipis de Barcelona a la comarca del Barcelonès i Cerdanyola del Vallés a la comarca del Vallès Occidental.
El vèrtex geodèsic està marcat amb dos punts un en la parta més elevada (emboscada) i un altre al pla sota el cim amb una plataforma de formigó amb vistes.
Aquest cim formava part d'un terreny particular de la finca que te al seus peus.
Excursió molt curta que ens permet aprofitar la sortida per fer altres cims de la zona o fer el recorregut d'una o altre banda de la carretera de les Aigües.

Fins el Coll de la Ventosa per la carretera d'Horta (BV1415) seguint per la carretera del Cementiri de Collserola.

Per accedir al Coll de la Ventosa cal fer-ho amb el Bus 102 que circula tot l'any i que surt del carre Tajo davant de la sortida del metro L5 (blava). Veure horaris ja que tot i començar molt d'hora la darrera sortida es a les 17h.

0h 0 min.: Coll de la Ventosa (245,2 m.) Des de el coll ens enfilares al Pont que creua la carretera i que permet la continuïtat de la Carretera de les Aigües i un cop dalt seguiren direcció Llobregat.
0h 12 min.: La pista te un ramal a la dreta que puja fins una casa. Per la que seguiren.
0h 14 min.: Un cop al costat de la pista de tennis de la casa seguiren una pista a la dreta al final arribaren al punt del vèrtex més baix.
0h 16 min.: Cim punt més baix. Desfem una part d'aquesta pista podrem pujar per diferents punts al realment cim.
El descens seguir el camí de pujada.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER LA ASCENSIÓ
Aquesta ruta es pot fer tot l’any llevat als mesos d’estiu, on la calor pot fer molt penosa l’ascensió. Recomanem fer-la al hivern.

Des del cim no tindrem vistes, per poder gaudir-ne tindrem que baixar al segon vèrtex al a un pla al costat d'un gran Pi monumental.