31 d’octubre del 2016

EL PI DE BALÇ (114,3 m.)

CIM: El Pi del Balç (114,3 m.)
COORDENADES CIM: 2º 0' 32.98057 E / 41º 25' 33.01123N
VÈRTEX GEODÈSIC: 285124016
COMARCA: Baix Llobregat
DESNIVELL: +75,4 m.
HORARI: 55 min. (28 min. + 27 min.)
CARTOGRAFIA: Collserola E.1:20 000. (Ed. Alpina)

COM ARRIBAR-HI:
En cotxe
Des de Barcelona AP-2 E-90 Lleida-Saragossa-Tarragona. Agafar la sortida 10 C-1413a El Papiol-Rubí Molins de Rei Centre. Continuar per la C-1413a direcció Rubí-Sabadell fins l'estació de la RENFE-
Des de Girona/França: AP-7. Continuar direcció AP-2 Lleida-Saragossa-Tarragona-València. Continuar direcció E-90 AP-2 Barcelona N-340 Molins de Rei. Agafar la sortida 12 N-340 B-24 Molins de Rei Nord. Continuar per la C-1413a direcció Rubí-Sabadell fins l'estació de la RENFE-

Rodalies de Catalunya /RENFE, (R4) Sant Vicenç de Calders-Manresa fins l'estació del Papiol.
 LíniaL67 Castellbisbal-El Papiol-Barcelona

El recorregut es en la seva major part per pista que amb els seu primer trams va paral·lela a l'autopista el que fa que el soroll sigui una acompanyant. Un cop superat el nucli habitat el camí es més muntanyenc.
Des de el cim , amb mol arbrat es pot veu Montserrat
0 min.00 seg.: Estació del Papiol. Sortir de l'estació per l'esquerra de la carretera d'accés al Papiol.
2min. 00 seg.: Pas de vianants que cal creuer i passar per sota del pas inferior de la Autopista i un cop a l'altre banda seguira la dreta baixam unes escales i seguin el carrer.
5 min. 20 seg.: Pas de vianants que es creua seguin pel carrer d'enfront (c/ les Forques) fins el final, per un polígon industrial.
9 min. 40 seg.: Al final del carrer les Forques seguiren per la pista que surt a la dreta i senyalada con Pi del Balç. Seguim paral·lels a la autopista (Zona molt sorollosa).
18 min. 00 seg.: nucli habitat del Pi del Balç. Seguin per la pista deixam les bifurcacions que donam accés a la part baixa de d'urbanització.
20 min. 30 seg.: La pista fa un fort revols un cop superades les cases. Seguir la pista a l'esquerra.
21 min. 25 seg.: La pista passa al costat d'unes cases.
24 min. 00 seg.: La pista passa al costat d'uns coberts situat a l'esquerra del camí i una casa en runes a la dreta.
24 min, 45 seg.: Quan finalitza el tancat dels coberts la pista es transforma en un camí que ens portarà al cim que ja es visible.
27 min. 11 seg.: A l'esquerra del camí surt una bifurcació a l'esquerra amb la que es pot observar una gran pedra amb una creu pintada deixar aquest camí i seguir amunt al cim.
28 min. 00 seg.: Cim del Pi del Balç.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, telèfon, aigua. Roba segons l'època de l'any

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER LA ASCENSIÓ
Tot l'any

Es pot esmorzar al Bar de l'estació que obre de 6 a 22 h.

Tota vegada que ja un servei urbà d'autobús que cobreix la distancia entre l'estació de RENFE i el Poble, paga la pena visitar el seu Castell. Cal consultar a l'ajuntamnet l'horari de visites.