10 de novembre del 2016

EL PI DEL BALÇ (114,3 m.) per la dreçera del nucli del Pi de Balç

CIM: El Pi del Balç (114,3 m) per la drecera del nucli del Pi del Balç.
COORDENADES CIM: 2º 0' 32.98057 E / 41º 25' 33.01123N
VÈRTEX GEODÈSIC: 285124016
COMARCA: Baix Llobregat
DESNIVELL: +75,4 m
HORARI: 42 min. (21 min + 21 min)
CARTOGRAFIA: Collserola E.1:20 000. (Ed Alpina)

COM ARRIBAR-HI:
Des de Barcelona AP-2 E-90 Lleida-Saragossa-Tarragona. Agafar la sortida 10 C-1413a El Papiol-Rubí Molins de Rei Centre. Continuar per la C-1413a direcció Rubí-Sabadell fins l'estació de la RENFE-
Des de Girona/França: AP-7. Continuar direcció AP-2 Lleida-Saragossa-Tarragona-València. Continuar direcció E-90 AP-2 Barcelona N-340 Molins de Rei. Agafar la sortida 12 N-340 B-24 Molins de Rei Nord. Continuar per la C-1413a direcció Rubí-Sabadell fins l'estació de la RENFE-

Rodaliesde Catalunya /RENFE, (R4) Sant Vicenç de Calders-Manresa fins l'estació del Papiol.

El recorregut es en la seva major part per pista que amb els seu primer trams va paral·lela a l'autopista el que fa que el soroll sigui una acompanyant. Un cop superat el nucli habitat el camí es més muntanyenc.
Des de el cim , amb mol arbrat es pot veu Montserrat
0 min: Estació del Papiol. Sortir de l'estació per l'esquerra de la carretera d'accés al Papiol.
2 min: Pas de vianants que cal creuer i passar per sota del pas inferior de la Autopista i un cop a l'altre banda seguira la dreta baixam unes escales i seguin el carrer.
5 min 20 seg: Pas de vianants que es creua seguin pel carrer d'enfront (c/ les Forques) fins el final, per un polígon industrial.
9 min 40 seg: Al final del carrer les Forques seguiren per la pista que surt a la dreta i senyalada con Pi del Balç. Seguim paral·lels a la autopista (Zona molt sorollosa).
18 min: nucli habitat del Pi del Balç. Un cop passat el segons accés a la part baixa de d'urbanització i abans de que la pista giri a la dreta seguir un corriol a l'esquerra que un poc més amunt te uns coberts (amb gossos estacats). El corriol està desdibuixat i tot i que va fem siga sagues es perd i cal seguir amunt fins que es torna a apa-reixa el corriol passant pel costat 'una gran pedra amb una creu pintada. Uns metres més amunt ja una bifurcació que cal seguir a l'esquerra fins el cim
21 min: Cim del Pi del Balç. Tot i que esta senyalat con vèrtex geodèsic no e trobar la placa que indica el punt més alt.
Descens pel mateix camí de l'ascensió.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, telèfon, aigua. Roba segons l'època de l'any

Tot l'any

Es pot esmorzar al Bar de l'estació que obre de 6 a 22 h

Tota vegada que ja un servei urbà d'autobús que cobreix la distancia entre l'estació de RENFE i el Poble, paga la pena visitar el seu Castell. Cal consultar a l'ajuntament l'horari de visites.