15 de juliol del 2017

COORDENADES: 41º 1' 39.93 N / 0º 26' 15.50” E
VÈRTEX GEODÈSIC: 248143001
COMARCA: Terra Alta
HORARI: 1h 21 min  (46 min  + 35 min)
DESNIVELL:  +239,6 m
CARTOGRAFIA: Serres de Pàndols i Cavalls. Terra Alta 1:25.000. Editorial Piolet i  els fulls 124-71 / 124-72 de  l’ICGC

El puig Cavaller és  el sostre de  la serra de la Solsida al municipi de Gandesa.
Des del cim es pot gaudir d'una vista excel·lent de tota la Terra Alta, els Ports de Besseit, el Delta de l'Ebre...

AP7 o N340 fins a Tortosa i seguir la T301 fins a Benifallet. Un  cop a Benifaller creuem  el riu per la C-12 per continuar. Un   cop passat el riu seguim  per la C-43, a la dreta, en direcció a Gandesa fins poc abans del km  11 on cal seguir  en direcció a l'àrea de pícnic de la Fonteta i la Mare de Déu de la Fontcalda fins al  coll d'en Torner, des  d’on a la dreta surt una pista que arriba fins  al Mas d'en Torner.

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Amb  autobús
EmpresaHIFE fins a Gnadesa. Des de Gandesa es por fer la resta del recorregut fins al  Mas d'en Torner  amb taxi.

Amb  tren
Rodalies de Catalunya / RENFE fins a l'estació de Móra la Nova o Tortosa amb  autobús HIFE
Cal tenir  en compte que hi ha  un millor servei des de Tortosa. Consulteu-ne els horaris.

TAXIS (Gandesa)
Taxi Albert i Carme. Tel 977 42 06 99 / 659 446 952 / 669 817 423
Carles Artigas Arlández. Tel 977 42 12 01 / 687 501 751

Descripció itinerari
L'itinerari està marcat amb senyals de pintura blava.
0 min: la  ruta s'inicia al Mas d’en Torner (469,1  m) situat sota el Coll d'en Tornet (473,4 m): agafem   el camí PR a l'esquerra d'un dipòsit, amb senyals de pintura blava.
30 min:  seguim les pintures blaves en un tercer contrafort per continuar  sense deixar les marques en un flanqueig.
32 min: continuem a l’entorn de  la muntanya per l'aresta ja amb  vistes al  cim.
38 min: l'aresta fa pujades i baixades.
44 min:  a sota  del cim neix un sender, a l'esquerra, que s'ha de seguir i deixem  les marques blaves  que ens han acompanyat fins ara. En  un tram de pedra fins a l'aresta que arriba  al cim, hi ha   uns petits passos de  primer  grau on cal utilitzar les mans. Es pot fer   sense problemes.
46 min: cim del Puig Cavaller (706,2 m). Vèrtex geodèsic.
Descens: pel mateix itinerari.

Motxilla, sabatilles de tresc,  aigua, pals, farmaciola, telèfon, màquina fotogràfica, prismàtics. Roba, depèn de l'època de l'any.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER  FER L’ASCENSIÓ
Tot l'any. A l'estiu s'aconsella fer-la  a primera o  darrera hora del dia per evitar la forta calor.

A Gandesa
Hotel Piqué

A Gandesa : Hotel PiquéAv Catalunya, 68, (Davant de la terminal d'autobusos) 43780 Gandesa, Tarragona.
Tel 977 42 00 68.

QUÈ HI PODEM  VISITAR
A  Gandesa, l'edifici de la Cooperativa qualificat com la Catedral del Vi i, també,   el  Pinell de Brai.