5 d’octubre del 2017

VÈRTEX GEODÈSIC: 252136001
COMARCA: Ribera d'Ebre
DESNIVELL: +405 m
HORARI:  3h 05 min (1 h 45 min  + 1 h 20 min )
DIFICULTAT: mitjana  (No s'aconsella per als que tenen  vertigen)

Itinerari i cim poc visitat per gent de fora del territori. Cim situat al sud de la Torre de l'Espanyol. Tot i que no és gaire alt,  les vistes des del cim són espectaculars.

Seguim  l’AP7 fins a Reus per anar  en direcció a Móra la  Nova per la T-11 i N-240 a Móra la Nova per l'eix de l'Ebre en direcció a Flix. Un cop a Vinebre seguim per la T-714 fins a la Torre de l'Espanyol.

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Rodalia  de Catalunya /RENFE fins a l'estació de Móra d'Ebre des d'on continuarem  amb autobús o taxi.

TAXIS
Parada a l'estació de Móra d'Ebre

HIFE

En dies de vent cal anar amb compte
0 min : Iinicien el recorregut al carrer de Balmes de la Torre de l'Espanyol. Seguirem  la direcció d'un pal indicador i continuarem per un tram  asfaltat per més endavant passar a pista de terra que al cap de poc s'estreny.
38 min: Pla indicador que senyala "El Tormo i Mirador del Pla de la Mola" indicació que cal seguir.
40 min: nou pal indicador. Fins aquí es pot arribar amb  vehicle. Continuem avançant  entre marges fins a un sender ascendent. Ara haurem de pujar.
45 min: coll. Seguim  el sender de la dreta que va per l'obaga.
1 h: pla de la Mola amb una cisterna de recollida d'aigua (Aljub). Continuarem  pujant per l’anomenat camí Ral de Garcia.
1 h 15 min: coll i pal indicador, Mirador del Pla de la Mola , amb molt bones vistes. Aquí deixem el camí de Garcia per continuar ascendint  per la dreta  per terreny pedregós.
1 h 30 min: cim secundari de (509,4 m). Petit descens fins a una cresta força aèria  no apta per als que tinguin vertigen. Cal anar amb compte de    no relliscar, si és moll.
1 h 45 min: cim del Tormo (509,4 m )

Motxilla, calçat de tresc,  pals, mapa, ressenya, aigua, crema solar, farmaciola, roba protectora del vent i l'aigua, prismàtics, telèfon,  màquina fotogràfica, frontal o llanterna. Roba d’abric  a l'hivern.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER FER L'ASCENSIÓ
Es pot fer tot l'any tot i que a l'estiu s'aconsella fer l'ascensió a primera o darrera hora del dia.

Restaurantde l'Hostal La Creu: av.  de les Comarques catalanes, 75. 43740 Móra d'Ebre Consell: el menú  gastronòmic (25 €).

l'Hostal la  Creu: av. de les  Comarques Catalanes, 75. 43740 Móra d'Ebre.

QUE VISITAR-HI
La font de n'Horta està situada 1 km a ponent del poble
La font del Torrent es troba a la sortida de la població, d'origen romà
El centre històric de la Torre de l'Espanyol.