26 de novembre del 2017

HORARI:
DIFICULTAT: mínima
CARTOGRAFIA: El Port.1:30000 Ed Piolet

Amb automòbil ens hem de dirigir fins al poble de Fredes(Castelló). Per arribar-hi cal anar a la vila de la Sénia, a la qual podem anar des de Tortosa per la T-331 fins a Santa Bàrbara i des d’aquí per la TP-3311 fins a aquesta localitat.
Una altra opció és per l’autopista A-7. Hem de sortir a Alcanar i Ulldecona. Abans d’entrar en aquesta darrera vila, agafarem la TV-3319 que ens durà directament a la Sénia.
Des de el sud per l’autopista AP7 o E15 sortim per la CV11 direcció la Sénia.
Un cop a la Sènia travessem el poble seguint les indicacions de l’embassament i la Pobla de Benifassà. Aquestes indicacions ens duran fins a la part superior de la vila, on hi ha una estreta carretera que porta, per la CV-105, fins a l’embasament de Ulldecona. Més enllà, trobarem una cruïlla i agafarem la carretera de la dreta fins al poble de Fredes (a l’esquerra aniríem cap a la Pobla de Benifassà). Un cop arribem a les quatre cases del poble ens enfilem pe un carrer (el de dalt) fins a una plaça, on aparquem el vehicle.
Si es vol fer més curta l'ascensió es pot arribar amb cotxe al refugi de Font Ferrera (FEEC) des de Fredes per pista (13 km ).

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Rodalies de Catalunya, / RENFE fins a l'estació d'Ulldecona + Autocar Transports HIFE a la Sénia + Taxi a Fredes.
(Tel 670 699 983).
RENFE fins a Castelló de la Plana + Autos Mediterréneo  fins a la Sénia + Taxi a Fredes. (Tel 670 699 983).

Transports HIFE fins a la Sénia + Taxi a Fredes. (Tel. 670 699 983).
Autos Mediterráneo fins a la Sénia + Taxi a Fredes. (Tel 670 699 983).

0 min: Fredes (1.090 m). Sortim de Fredes i seguim les marques del GR7 al costat de la Font de la Roca. Inicialment per un carrer del poble per tot seguit continuar per l'esquerra fins a trobar un camí que cal seguir.
15 min: el camí arriba en un punt amb tres ramificacions. Continuarem el camí per la del centre.
27 min: pal indicador, seguirem per l'esquerra.
36 min: nova ramificació del camí i seguiren el camí de l'esquerra.
39 min: en aquest punt, hi ha dues possibilitats, seguirem novament per la que surt a l'esquerra.
51 min: nou punt d'intersecció de camins seguirem el de la dreta, pista.
52 min: novament de les dues possibilitats seguirem per la de la dreta fins a un pla anomenat Pinar Pla (bosc de pi negre). Abandonem el GR7 passant per davant del Mas del Ric de Fredes.
1h 03 min: Mas del Ric de Fredes (1.174 m).
Des de el Mas anem a l'est seguint inicialment el GR fins que el deixem per seguir a la dreta un corriol fins al Coll de Manado (1.249 m). Descens per terreny de rocam i deixem a l'esquerra el refugi de Font Ferrera (1.157,1 m).
A la cadena que barra el pas al refugi es deixa la pista. Contiuarem per la pista de la dreta que fa l'ascensió en diagonal entre pins fins al cordal entre el Tossal d'en Cervera (1.347,5 m) i el Negrell continuem pel llom herbós fins una corba molt pronunciada, remuntarem fins a una caseta de vigilància d'incendis i cap al cim.
2h 05 min: cim del Negrell (1.327,7 m).
Descens pel mateix itinerari.

Les vistes del Delta

Motxilla, calçat de tresc, telèfon, roba d'abric (acostuma a fer-hi vent), pals, aigua, farmaciola, màquina de fotografiar i aigua.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER FER L’ASCENSIÓ
Tot l'any. A l'hivern cal està preparat perquè s’hi pot trobar neu i gel.

CLIMA
A l'hivern, hi neva i es registren temperatures baixes amb unes màximes de 7ºC. A l'estiu les temperatures oscil·len entre els 23 i el 30ºC.

FLORA I FAUNA
La vegetació presenta gran diversitat. Cal destacar els boscos de roures, pi negra, boix, farigola, romaní i boix grèvol,
La fauna és rica i molt variada amb àligues, voltors, gavilans, teixons, guilles, porcs senglars i la cabra hispànica.

Alberg La Font Lluny Camí de la Font Lluny, s/n 12599, la Pobla de Benifassà (Castelló) Tel. 977 72 91 25.
Refugi Font Ferrera (1.157 m.)
Guarda: Gabriel Gutiérrez. Tel 607 440 793 / 977 094 125 / 977 588 668.

A peu al refugi: des de Fredes (1:30 h); des del Pinar Pla (30 min); des del refugi del Caro (5 h), a través del GR 7; des del refugi Mas del Frare (2:15 h), també pel GR 7.

Alberg La Font Lluny Camí de la Font Lluny, s/n 12599, la Pobla de Benifassà (Castelló) Tel 977 72 91 25.